Mozgáskorlátozottak Dél-alföldi
Regionális Egyesülete Gyula
Közhasznúsági jelentés
2012.év
KÖZHASZNÚSÁGI JELENTÉS
2012
Társadalmi szervezet neve: Mozgáskorlátozottak
Dél-alföldi Regionális
Egyesülete
Székhelye : 5700. Gyula,Kulcs utca 7.
Adószáma : 19741176-1-04
Képviselő neve: Márton Gábor
5700,Gyula Gábor Áron 50/a
Bírósági nyilvántartási szám:
Pk.60001/1989
Az Egyesület jogi helyzete:
Az
egyesület 1981-ben alakult. A regionális területünkön 31 településen vagyunk
jelen, és önálló joggal de nem jogi
személyiséggel működő csoportokat működtetünk. A régiós területünkön a
csoportok mozgássérült és más betegségcsoportba tartozókat tömörítenek. A
régiós csoportjaink mindegyike szoros kapcsolatot alakított ki
a helyi önkormányzattal és
kistérségekkel, mert kölcsönösen segítjük egymást munkánk során. A társadalmi civil szervezetekkel és
alapítványokkal is jó kapcsolatot alakítottunk ki sokukkal együttműködési
megállapodást is kötöttünk.
Egyesületünk
a Békés Megyei Bíróság nyilvántartásba vétele alapján kiemelkedően közhasznú szervezet. Támogatóink jogosultak a
társasági törvény alapján 2012-ben is csökkenthetik az adózás előtti
eredményüket a támogatás összegének 20% ával. A magánszemély adózók így felajánlhatják
tevékenységünk támogatására adójuk 1 százalékát.
Egyesület tevékenysége, érdekvédelem:
-
érdekvédelem, érdekképviselet
-
fogyatékos
emberek foglalkoztatásának megvalósítása
-
rehabilitációs
tevékenységek támogatása
-
orvosi
segédeszközök kölcsönzése
-
szabadidős
tevékenységek szervezése
-
oktatási
programok szervezése
-
az önálló
életviteli lehetőségek segítése, támogatása
-
esélyegyenlőség
elősegítése
-
társadalom
tudatformálási programok szervezése
-
önálló életviteli
központ működtetése
A közhasznúsági jelentés az alábbi
szerkezetben és tartalommal készült:
I. számviteli beszámoló
- Egyszerűsített mérleg
- Eredmény kimutatás
II. költségvetési támogatás felhasználása
III. A vagyon felhasználása
IV. Cél szerinti juttatások
V.
Támogatások mértéke
VI. A közhasznú szervezet tisztségviselőinek
nyújtott juttatások
VII. Szöveges beszámoló a 2012. évi közhasznú tevékenységről
I. Számviteli beszámoló
2011.évi
egyesületi záró pénzkészlet 1.723. eft
2012
évi egyszerűsített éves beszámoló mellékelve
2012.
évi egyesületi záró pénzkészlet 1.365 eft
Egyesületünk
a Gyulai ingatlan nyilvántartásban 3758 hrsz. alatt belterületi ingatlannal rendelkezik egy régi és új
építésű iroda épülettel értéke a régi építésűnek nettó 6.827 eft értéke az új építésűnek 9.667eft . Ebben az épületben van az
egyesület székhelye. A működéshez szükséges eszközállománnyal, technikai
eszközökkel, ergonómiai követelményekkel az egyesület rendelkezik a magas
szolgáltatási színvonal érdekében.
Tárgyi
eszközeink értéke összesen nettó: 521 eft
II. Költségvetési támogatás
felhasználása
Egyesületünk
a működtetéshez szükséges forrásokat tagdíjakból pályázati forrásokból,
önkormányzati támogatásokból,egyéb támogatásokból tudta rentábilisan
megteremteni.
III. Vagyon felhasználása
Anyagi
jellegű ráfordítás : 4.537 eft
Személyi
jellegű ráfordítás összesen: 11.138 eft
Személyi
jellegű kifizetés : 9.498
eft
Bérjárulékok: 1.640 eft
A
pályázati összegeket a tárgyévben is a támogatási szerződésekben rögzítettek
maradéktalan betartásával használtuk fel.
IV. Cél szerinti juttatások
2012
–ben a mozgásában sérült és fogyatékkal élő de más betegségi csoportba tartozó
emberek integrációját is segítettük,
továbbá érdekképviseletét,érdekvédelmét érdekérvényesítését, szabadidő hasznos
eltöltését.
V.
Támogatások mértéke
Költségvetési támogatások
- MEOSZ 1.251 eft
- NRSZH-REHAB bértámogatás 7fő 8.337
eft
Önkormányzati támogatások
-
Régiós területünkön lévő önkormányzatok
270 eft
Egyéb támogatások
-
Szja 1%-a
86 eft
-
adományok /Prima Protetika/ 136 eft
-
egyéb
262 eft
Egyéb Pályázaton elnyert támogatások 1.099 eft
Egyesületünk
önállóan működik szakmai,pénzügyi szempontból is.
A
helyi önkormányzatoktól ,magánszemélyektől,vállalkozástól kapott támogatásokat
az egyesület működtetésére használtuk fel.
A
régiós területünkön kapott önkormányzati támogatást pedig a helyi csoport
működésére, rendezvényeik lebonyolítására használták fel.
VI. Közhasznú szervezetvezető
tisztségviselőinek nyújtott támogatások
Tisztségviselők:
Elnök: 2012 05.19-től Márton Gábor
Általános alelnök : 2012.05.19-től Perei János
Gazdasági alelnök:2012.05.19-től Hatvani Béla
Titkár : 2012.05.19-től Czibere Tünde
Ellenőrző bizottság
elnöke:2012.05.19-től Köböl Mihály
Bizottsági tagok: Gombos
Mihályné
Péczeli Sándorné
Püspöki Mihályné
2012.05.19-től Kolozsi
Mihályné
Etikai
és fegyelmi bizottsági elnök:
Borsos Ferenc
Bizottsági
tagok . Szelezsán Jenő
Komárné Papp Margit
Kozma Károlyné
Balázs
Istvánné
A
tisztségviselők közül a vezetőségi tagok és alkalmanként a régiós
csoportvezetőink részesültek pénzbeli juttatásban a vezetőség döntése
értelmében.
A
helyi szervezetvezetők munkáját önkéntesek segítik.
VII. Szöveges beszámoló a 2012 évi szakmai
közhasznú tevékenységről
A
békés Megyei Bíróság 1981-ben jegyezte be a Mozgáskorlátozottak Dél-alföldi
Regionális Egyesületét kiemelkedően
közhasznú szervezetként.
Az
egyesület munkájában résztvevő dolgozókat részmunkaidős munkaviszonyban illetve
megbízásos jogviszonyban foglalkoztatja,illetve önkéntes segítőkkel is végzi
mindennapi szolgáltatási tevékenységét..
Az
egyesület székhelyén önálló életviteli
központot működtet ami azt jelenti nemcsak a sorstársak hanem egyéb
betegség csoportba tartozó is hozzánk fordulhat a maga sajátos problémával ami
megoldásra szorul.
- Ismeretes
a szociális területen milyen megszorítások érvényesültek a közel múltban ami a
mi munkánkra is nagymértékű kihatással volt.
A segítség nyújtás szinte mindegyike valamilyen szociális kérdést érintett.
Egyesületünk munkahelyek keresésében a jó kapcsolatok révén /Munkaügyi Hivatal,
START REHAB foglalkoztató/ segítségével próbált illetve saját kapcsolati tőke
hozzáadásával segítette a munkát keresőket. Az üdülési támogatás, fellebbezési
kérelmekben,jogi segítség nyújtással, orvosi segédeszközök kölcsönzésével, lakás
akadálymentesítési támogatás tanácsadással,gépkocsi szerzési támogatás
szerzéshez tanácsadással és nyomtatvánnyal, fogyatékossági támogatás
nyomtatvány és tanácsadás, közgyógyellátás nyomtatvány és tanácsadás, nyugdíj emelési kérelemhez
nyomtatványi és tanácsadással parkolási kártya ügyintézéssel, súlyadó új
megváltozott kérdéseivel munkaerő közvetítéssel is igyekeztünk a hozzánk fordulóknak
a mindennapi életüket könnyebbé és élhetőbbé tenni.
-
Egyesületünk a mozgásában korlátozott és ebből adódó fogyatékkal élő emberek
országos érdekvédő érdekérvényesítő
szervezetének a MEOSZ -nak tagja szorosan együttműködik ezen
szervezettel,programokon rendezvényeken ,segítség nyújtásban kiemelkedően jó a
munkakapcsolata. Az OTTI által szervezett képzéseken rendezvényeken a megfelelő
szakemberrel képviseljük egyesületünket .
- A
Príma Protetika KFT 2012-ben végezte megállapodás alapján az ortopéd szakorvosi
orvos –beteg találkozókat ahol orvosi segédeszközöket írta föl a régiós területünkön élő rászorulóknak a
megváltozott követelményeknek megfelelően melynek folyományaként az egyesület
is pénz forgalmi jutalékot kapott a forgalomból.
-
Segédeszköz kölcsönzés tekintetében alapvető szükséglet az önálló életvitel
lehetősége, ezért egyesületünk nagy gondot fordít ezen szolgáltatási
tevékenységre hiszen a szocializációhoz a társadalmi beilleszkedéshez ez
nélkülözhetetlen . A Mormon egyház közreműködésében sikerült a régiónkban
beszerezni sok rászorulónak kerekes széket beszerezni 56 darabot de ugyanígy
sok támbot, könyökmankó kölcsönzését is megoldottuk, de saját készletünkből
adtunk járókeretet kerekes széket is . A kölcsönzési feltételeken kell javítani
mert a rászorulók 90 %-a nem hozza vissza a segédeszközt, így kénytelenek leszünk
kölcsönzési kauciót kérni és ha a
segédeszközt vissza hozza akkor visszakapja a díjat. A kölcsönzés egyébként
ingyenes ha az egyesület tagja és rendezi tagsági viszonyát a tagdíj
befizetésével.
- Kulturális
rendezvényeken is részt vettünk a csoportjaink megmozdulásain
rendezvényein/csoportgyűlések,kolbász készítő verseny/,ugyanakkor a Gyulai
helyi iroda centrumunkban a Gyulai Béke téri fogyatékkal élőknek is tartottunk
internet alapfokú képzést 2 hónapos idő intervallummal ezzel is segítvén a
fogyatékossággal élő emberek kiteljesedésének , megmérettetésének lehetőségét
elősegítését.
- Sorstársi
tanácsadást folytattunk a Dobay Péter segítségével a Gyulai és régiós
területünkön élő rászorulóknak folyamatosan a MEOSZ-al tartva a kapcsolatot aki
után követéssel figyeli a sorstársak életvitelét annak mikéntjét. A székházban
tart fogadó órákat a tanácsadó illetve több alkalommal régiós területünkön is
kiment helyszínre tanácsadásra. Ezen tevékenység lényegében lelki tanácsadással
szolgál hiszen a traumákat segít feldolgozni a rászorulóknak akik fogyatékossá
válnak amputációk után.
- Esély
órákat adtunk folyamatosan a Gyulai alsó és középiskolákban osztályfőnöki óra
keretében a fogyatékkal élőkről azok másságának elfogadásáról mindennapi
életviteli lehetőségeikről mindennapi küzdelmükről.
A
MEOSZ-al karöltve országosan is folytattunk esély óra adásokat iskolákban a
Fenesi Balázs által különböző városokban
tartott videó vetítéssel egybekötött foglalkozásokat.
- Egy
pályázaton elnyert Gyulai esély napot is megtartottunk 2012 őszén a Gyulai
Erkel Gimnáziumban ahol mintegy 800 gyermeknek tudtunk egész napos programot
biztosítani/Kerekes székes táncbemutató, tenisz, kosárlabda,kutyás bemutató/.
Az „Lépj közelebb Most” program lényegében a mozgásában korlátozott és
fogyatékkal élő emberek mindennapi életvitelét volt képes bemutatni de mindenképp
az önálló életviteli lehetőségeket a másság elfogadását volt hívatni. A
közvéleményt pozitív irányba befolyásoló esélyegyenlőségi nap jól szolgálta
mindezen célokat. Az iskolák is példa értékűen álltak ezen pozitív
megvalósulása mellé. Az önálló életvitelt messzemenően sikerült bemutatni,
hiszen az önálló életvitel egy mozgalom mely a sérült emberek mozgalma.
- Az
állam magához vonta több állami támogatás ügyintézését ezért az egyesület sem
tud már annyit nyújtani szolgáltatási formaként így létszámunk is fogyatkozik
ez megmutatkozik az év végi záró létszámunknál is mert a tagdíjak befizetési
hajlandósági mutatója alacsonyabb lett illetve fogyatkozik .
- Egyesületünknél
2012-ben generációváltás történt. Új vezetéssel vágtunk neki 2012 május 19-től
a szakmai munkánk véghezviteléhez egy más gondolkodás móddal szervezettebben új
munkastílust megvalósítva alkalmazkodva az új megváltozott feltételekhez
viszonyokhoz vezetjük egyesületünket segítünk a hozzánk forduló embereknek.
- Egyesületünk
a Békés Megyei Civil Szövetséggel és a Gyulai Civil Kerek asztal tagjaival
kifejezetten jó kapcsolatot ápol azok rendezvényein is részt vettünk illetve az
állami rendezvényeken is aktívan ott voltunk
- Egyesületünk
2012-ben is foglalkoztatott megváltozott munkaképességű munkavállalókat a
rehabilitációs tanúsítványunk alapján 7
főt mely tanúsítvány 2014. január 3-ig
szólt. 2013-tól új formában kell ezen foglalkoztatást megvalósítani új
szerződés alapján a az NRSZH-val de a kifizető már a Magyar Államkincstár igaz ez költséggel járt
de határozatlan ideig szól nem csak 3 évre.
- A
közlekedő képesség minősítés új szabályi feltételi változások nagy munkát
igényeltek egyesületünktől mert ez megjelent a lakás akadálymentesítési
támogatás igénylés , gépkocsi szerzési
támogatás,valamint a parkoló kártya rendjének szabályozásában is a kérelmek és
nyomtatványok kitöltése nem kis ráfordított időt igényelt munkatársainktól.
-
Az egyesületnek van saját új honlapja
2012-től ,melyet friss adatokkal, közérdekű információkkal jogszabályi változásokkal hírekkel láttunk el
folyamatosan frissítve új adatokkal.
- A
régiós területünkön /31 település/ kiemelkedő kapcsolatot alakítottunk ki a
helyi önkormányzatokkal civil szervezetekkel. A helyi önkormányzatok sok
esetben támogatták egyesületünket mely támogatást az anya egyesület
visszafordított a helyi csoportok működésére annak rendezvényei megtartására.
-A
Gyulai Polgármesteri hivataltól kapott 8 db számítógépet az informális
kapcsolatok jobbítása érdekében kiosztottuk a régiós csoportoknak az azokkal
való hatékonyabb internetes kommunikáció
érdekében.
-
Az egyesület felügyelő bizottsága többször tartott ellenőrzést a szakmai munka
vitelét és számviteli munkát ellenőrízve mely ellenőrzések során képet kapott
szakmai munkánkról, céljainkról, ügyviteli munkánkról ,számviteli munkánkról
is. Szakmai kérdések többször felmerültek,de a vezetés ezeket munkájával tudta
prezentálni pozitív irányban így azokat a felügyelő bizottság jóváhagyta.
Kelt
Gyula 2013. április 05.
Márton
Gábor
elnök
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése